søndag den 20. november 2011

Din følelsesmæssige Trigger


De fleste mennesker, der begynder et kursus for selvstændig forbedring har en form for følelsesmæssig trigger - ofte negativ.

Måske de føler sig respektløst, har oplevet afvisning (r), er blevet dumpet, eller generelt føler sig ensom eller deprimeret. Men der er det stadie, hvor de bliver, at negative følelser ind i en inspiration og sige: "Nok er nok, det er tid til forandring!"

Denne motivation varer normalt så længe som den følelsesmæssige aftrækkeren. Oftere end ikke, folk begynder ud i brand, spise sundt, ramte gym, ramte bøger, chatte med flere kvinder og så videre. Hver gang de gør det, de føler sig drevet og se det i øjnene hovedet på.

Problemet er, at når den følelsesmæssige udløser begynder at stilne af, de begynder at slappe af.

Deres kost begynder at gøre det muligt for lejlighedsvise McDonalds eller druk session. Deres gym rutine bliver en gang imellem besøg, og de er tilbage i deres skure - fjernbetjening og en øl i deres hænder.

Det vil sige, indtil næste gang de føler en følelsesmæssig trigger, så de starter op igen.

Det centrale er at holde denne følelsesmæssige udløser frisk og reflektere over det regelmæssigt. Skriv det ned i detaljer, hvis du vil og læse det hver dag. Hver gang du diskuterer, om du vil gå til gymnastik eller sidde og spille Playstation, eller hver gang du tænker på at bestille en pizza, selv huske hvordan du følte det, da du har foretaget, at beslutningen om at forbedre dig selv og hvorfor du bør undgå disse dårlige vaner.

Personligt har jeg lavet nogle usædvanlige fysiske og psykiske forbedringer i løbet af de seneste år, og jeg indrømmer, at mange af mine følelsesmæssige udløser relateret til piger. Men jeg har været i et forhold de sidste 9 måneder, og selvom tingene er store mellem os, jeg endte med at få en lille selvtilfreds med mig selv.

Jeg havde været en engageret sundhed freak de sidste 2 år, og alligevel i de måneder, jeg holdt op med at arbejde ud så meget og begyndte at spise snack mad. Så for et par uger siden min ven lavet en uskyldig kommentar om min "kærlighed håndtag", og det slog mig hvor meget jeg har ladet mig gå! Jeg skammede mig over mig selv og følte mig som jeg havde smidt væk års hårdt arbejde.

Ved nærmere eftertanke indså jeg, at min oprindelige følelsesmæssige udløse var gået.

At være i et lykkeligt forhold, har jeg ikke brug for at tiltrække eller imponere kvinder eller undgå afvisning længere. Hvad jeg havde brug for var en anden følelsesmæssig trigger. Og jeg fandt en i min afsky ved mig selv på at være så doven, og jeg lovede snap ud af det.

Heldigvis har jeg fanget mig selv i de tidlige stadier af selvtilfredshed. Nu er jeg tilbage på formularen, der arbejder ud hårdt og forbedre mig selv igen. Denne gang for at holde den følelse af skam i skak.

Kort sagt, ikke mister synet af din følelsesmæssige udløser. Brug den til at hjælpe dig med at slå slække på opmærksomheden og fortsætte med at forbedre!